Głównymi zagrożeniami dla pływających po pełnym morzu są sztormy, nagłe zmiany pogody, mgły i inne statki. Z kolei na płytkich wodach największym zagrożeniem są rafy, skały podwodne, mielizny, wraki, wysypiska i ławice. Można je podzielić na naturalne i sztuczne. Wprowadzony w 1976 roku międzynarodowy morski system oznakowania nawigacyjnego to IALA (od ang. International Association of Lightouse Authorities – pol. Międzynarodowe...
Read MoreOGRANICZENIA SYSTEMU GPS,OGRANICZENIA SYSTEMU GPS MOGĄ ZOSTAĆ WYWOŁANE PRZEZ:
błąd efemerydy – polega na różnicy między położeniem satelity wyznaczonym z danych orbitalnych a rzeczywistym, jest powodowany przez grawitację Słońca, Ziemi i Księżyca oraz wiatr słoneczny błędy aparaturowe – niewłaściwe umiejscowienie anteny (niestałość jej centrum fazowego) lub tzw. szum odbiornika czy niestabilność wzorców częstotliwości niedokładność wzorca czasu – błąd zegara atomowego, montowanego w satelicie, powoduje błędy w...
Read More